17
58

23

1403 مهر 27

2024 Oct 18

"ناما" معرفی شد _ برنامه افزایش سرمایه، پرداخت خودروسازان و محل صرف منابع
شرکت آسیا ناما از سوی مسئولان این شرکت فرابورسی و با اعلام آخرین وضعیت، برنامه افزایش سرمایه، دوره پرداخت خودروسازان و... برای عرضه اولیه سهام معرفی شد

 

جلسه معرفی شرکت تولید مخازن گاز طبیعی آسیا ناما جهت اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی با حضور مهدی ملایی معاون اجرایی شرکت، عذرا بیانی مدیر سرمایه گذاری ساخت و ساز و صنایع وابسته شرکت سرمایه گذاری امید ، میثم بلگوریان نماینده ارزش گذار از تامین سرمایه لوتوس پارسیان برگزار شد تا این شرکت 105 میلیارد تومان آماده عرضه اولیه سهام در آینده نزدیک شود.

تاریخچه و معرفی شرکت

بر اساس این گزارش، مهدی ملایی با اشاره به تاریخچه شرکت گفت: شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیا ناما سال 1351 با نام تهران شامر با موضوع تولید نوشت افزار تاسیس شد تا سال 57 کارخانه فعالیت داشت و بعد از سال 57 شرکت توسط بنیاد مستضعفان مصادره شد و به قدس پلاستیک تغییر نام داد و با همان موضوع قبلی به فعالیت ادامه داد.

وی افزود: در دهه 70 شرکت دچار بحران مالی و به بانک سپه مقروض شد. بانک سپه به‌ناچار مالک شرکت شد و دوباره به تامین نیاز افزاری آسیا تغییر نام داد. پس از چند سال واردات انواع نوشت افزار، شرکت رونقی نداشت و بانک سپه به هلدینگ سرمایه گذاری امید پیشنهاد انحلال شرکت را داد اما "وامید" با ارائه چند طرح و پیشنهاد خواستار ادامه فعالیت شرکت با موضوعیت جدید شد.

این مقام مسئول ادامه داد: شرکت از سال 85 با پروژه راه اندازی خط تولید سی ان جی شروع به کار و با کمک بانک سپه و اخذ تسهیلات ارزی و ریالی اقدام به ساخت محل فعلی کارخانه در شهر صنعتی لیا کرد. همچنین با تسهیلات ارزی، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته تولیدی را از آلمان و کره خریداری، وارد و نصب کرد. شرکت در سال 90 به بهره برداری رسید. بهره برداری از کارخانه 7 فروردین سال 93 و همان سال عملاً تولید انبوه آغاز شد.

ملایی عنوان کرد: سرمایه اولیه شرکت یک میلیون تومان بوده که طی چند مرحله افزایش سرمایه به 105 میلیارد تومان رسیده است. سرمایه گذاری امید مالکیت 99.9 درصدی سهام این شرکت را در اختیار دارد. اولین‌ بار در سال 97 به کشور قرقیزستان صادرات داشت. تولید مخازن CNG جزو اهداف اولیه بود اما به مرور زمان مخازن صنعتی و در دوره کرونا مخازن بیمارستانی تولید و در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفت. تولید اصلی شرکت اکنون تولید مخازن سی ان جی خودرو است.

سهم 90 درصدی از تقاضای شرکت‌های خودروساز

به گفته وی، 90 درصد از تقاضای شرکت‌های خودروساز توسط آسیاناما تامین می‌شود و سهم از بازار غیرخودرویی حدود 10 درصد است. محصولات تولیدی شامل مخازن CNG، مخازن طبی-صنعتی و کاپ است. تولید مخزن به دو روش صورت می گیرد. در روش اول تولید مخزن تحت فشار از لوله بدون درز است که تمامی شرکت‌های داخلی از این روش استفاده می‌کنند. در روش دوم تولید مخزن تحت فشار از ورق نورد شده صورت می گیرد که مختص شرکت آسیا ناما است.

قرارداد با خودروسازان

معاون اجرایی آسیا ناما ادامه داد: ورق مود نیاز از شرکت فولاد اکسن خوزستان خریداری می شود که نرخ میانگین خرید در نیمه نخست سال مالی جاری بالغ بر 42.8 هزار تومان بود. همچنین 1200 لوله هم از چین وارد شده که شروع تولید از این روش هم آغاز خواهد شد. طبق قرارداد اکنون ساخت 30 هزار مخزن برای مگا موتور، 40 هزار برای ایران خودرو و 20 هزار مخزن برای زامیاد در حال تولید است.

برنامه افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی

ملایی از بدهی 500 میلیارد تومانی به سرمایه گذاری امید خبر داد و گفت: پس از عرضه اولیه با موافقت سهامدار عمده ، برنامه افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی در دستور کار است. برای سال مالی 1402 بالغ بر 593.9 میلیارد تومان فروش و سود خالص 135.7 میلیارد تومانی و سود 1300 ریالی برای هر سهم پیش بینی شده است. سود شرکت با توجه به عدم قیمت‌گذاری دستوری، تضمین شده است و بازدهی حداقل 25 درصدی خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: با افزایش بهای تمام شده ناشی از مواد اولیه می توان به خودروسازها تقاضای تعدیل نرخ داد که در این راستا از زامیاد و ساپکو مجوز افزایش 25 درصدی نرخ ها دریافت شد.

دوره پرداخت خودروسازان و محل صرف منایع حاصل از عرضه اولیه

ملایی در پاسخ به سوال بورس پرس درباره دوره پرداخت خودروسازان گفت: دوره پرداخت سه شرکت ساپکو، زامیاد و مگاموتور به ترتیب 120، 60 و 60 روزه است که میزان مطالبات در سر رسید صفر است و مطالباتی از خودروسازان باقی نمی ماند.

عذرا بیانی مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری امید نیز در پاسخ به سوال دیگر بورس پرس مبنی بر محل صرف منایع حاصل از عرضه اولیه گفت: منابع حاصل صرف طرح توسعه خواهد شد که در گام اول افزایش سرمایه در دستور کار قرار می گیرد.

ارزش کل شرکت و ارزش هر سهم / پیش بینی نرخ تورم

میثم بلگوریان  نماینده تامین سرمایه لوتوس پارسیان به عنوان ارزش‌گذار نیز درخصوص روش‌های ارزش‌گذاری گفت: مهم‌ترین متغیر اثر گذار در گزارش‌های ارزش‌گذاری، نرخ تورم است که برای سال جاری و دو سال آینده به ترتیب، تورم 43، 30 و 25 درصدی در نظر گرفته شد. نرخ فروش محصولات به نرخ ورق فولادی وابسته است که پیش بینی شده نرخ فروش هر محصول از 7.2 میلیون تومان در سال جاری به 10 میلیون تومان در سال 1403 می‌رسد.

وی افزود: میزان تولید مخازن 72 هزار عدد برای 1402 در نظر گرفته شده است.سود خالص برای سال جاری و آینده 163 و 260 میلیارد تومان پیش‌بینی‌ شده  است.  دارایی‌های فعلی 960 میلیارد تومان است که طبق پیش‌بینی‌ها در سال 1406 به 1.85 هزار میلیارد تومان می‌رسد. با بررسی روش های ارزش گذاری، ارزش کل شرکت 1.03 هزار میلیارد تومان و ارزش هر سهم 9813 ریال برآورد شد.

بورس پرس 

نویسنده : مانا بورس ( تیم تحلیلی بورسی ) 11 تیر 1402
لوگو فوتر