15
51

08

1403 مهر 27

2024 Oct 18

افزایش یک درصدی دامنه نوسان سهام منتفی است _ رویکرد جدید فرهنگ سازی
مدیرعامل بورس از عدم دستور کار افزایش یک درصدی دامنه نوسان سهام در شرایط فعلی خبر داد و رویکرد جدید افزایش آگاهی سرمایه‌گذاران را اعلام کرد.

 

محمود گودرزی با اعلام اینکه فعلاً برنامه ای برای افزایش یک درصدی دامنه نوسان سهام شرکت های بورسی وجود ندارد در خصوص راه‌های افزایش آگاهی سرمایه‌گذاران در بازار سهام به ایرنا گفت: همه افراد نباید برای افزایش سواد مالی اقدام کنند. زیرا لزومی ندارد لایه‌های مختلف جامعه با آموزش معامله‌گری آشنا شوند. معنای سواد مالی آموزش همه افراد در بورس نسبت به معامله‌گری در بازار است در حالی که افراد آگاه در زمینه مفاهیم مربوط به سود و زیان تا حدودی مطلع هستند.

وی افزود: این موضوع باید مورد توجه باشد تا قشر عمده‌ای از مردم که از دانش و تخصص کافی برای سرمایه‌گذاری برخوردار نیستند به این سمت سوق داده شوند که چگونه پول را نسبت به تورم و نوسانات پوشش دهند. انجام این اقدام از طریق ابزارهای حاضر در بورس مانند صندوق تضمین سرمایه، صندوق سهامی و صندوق اهرمی قابل اجرا است اما مردم دارای سطوح مختلف ریسک‌پذیری هستند و یک پیشنهاد برای همه سهامداران تجویز نمی شود.

گودرزی ادامه داد: در آینده نزدیک، قرار است فراخوانی برای مشارکت مجموعه‌های دارای تلویزیون اینترنتی داده شود تا در صورت پذیرش شرایط ، فضایی برای ارتقای فرهنگ سرمایه‌گذاری در اختیار این گروه قرار گیرد. چراکه سواد مالی نباید فقط یک متولی داشته باشد بلکه آموزش و پرورش، سازمان بورس و وزارت اقتصاد باید درگیر افزایش سواد مالی شوند.

نویسنده : مانا بورس ( تیم تحلیلی بورسی ) 17 تیر 1402
لوگو فوتر