15
50

12

1403 مهر 27

2024 Oct 18

پیش نویس جدید نرخ خوراک ۵ ساله صنایع در مجلس _ خبری از دارندگان رانت نشد!
وزیر اقتصاد بدون اشاره به سهامداران مطلع از گرانی نرخ خوراک در ۱۷ اردیبهشت، پیش نویس جدید برای تعیین حداقل ۵ ساله نرخ خوراک صنایع و شرکت های پتروشیمی در مجلس خبر داد.

 

احسان خاندوزی در چهاردهمین نشست مجمع کارآفرینان درباره نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، گفت: طبق گفته وزیر نفت برای تعیین نرخ، نمایندگانی دعوت و نظر این گروه خواسته شد اما تصمیم دولت در مورد سرنوشت بخش خصوصی و بدون پرسش از تولیدکننده، حتما منجر به عدم همکاری و نارضایتی خواهد شد.

وی افزود: بنابراین پیش‌نویسی تهیه و در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شده و انتظار می رود در صحن تصویب شود. در این پیش نویس، پیشنهاد شده در قیمت‌ گذاری نرخ خوراک به جای تعیین اعداد ثابت از اعداد متناسب با شرایط کشور و جهان استفاده و فرمول حداقل برای پنج سال ثابت باشد.

خاندوزی در مورد توقف ناگهانی صادرات برخی کالاها هم توضیح داد: دولت سعی کرده برای تنظیم‌ دارد از ابزارهای بازاری با اهالی بازار رفتار کند. به همین دلیل از ابتدای سال در حوزه تجارت و گمرک، سختگیری های مانند عدم اقدام دستگاه ها در صدور بخشنامه خلق‌الساعه شد. به این ترتیب بر خلاف صدور 97 بخشنامه در  سه ماه اول گذشته، 55 بخشنامه صادر شد.

براساس این گزارش، وی درحالی اشاره ایی به اقدام برخی سهامداران حقوقی دارای رانت و مطلع از گرانی نرخ خوراک در 17 اردیبهشت نکرد که احمد مهدوی ابهری دبیر کل انجمن صنعت پتروشیمی 10 روز قبل ادعای خاندوزی مبنی بر برگزاری جلسات با انجمن تخصصی و کارشناسان جهت تعیین نرخ خوراک را تکذیب کرد !

نویسنده : مانابورس (تیم تحلیلی بورسی) 20 تیر 1402
لوگو فوتر