16
02

34

1403 مهر 27

2024 Oct 18

پیگیر اصلاح مصوبه نرخ خوراک و تخفیف پالایشی _ بی اطلاع از خروج٣٢هزار میلیاردی
رییس سازمان بورس با اعلام پیگیری اصلاح مصوبه نرخ خوراک و تصمیم وزارت نفت درباره تخفیف پالایشگاه ها از خروج ٣٢ هزار میلیارد تومان نقدینگی از بازار ابزار بی اطلاعی کرد!

 

 مجید عشقی در واکنش به اعتراض گسترده سهامداران به ریزش‌ قیمت ها و شاخص ( که به مرز سقوط از خط حمایت مهم 2 میلیون واحدی رسیده) ناشی از افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و برنامه سازمان بورس برای جبران خسارت‌ها و جلب اعتماد سهامداران به ویژه سهامداران خرد به ایلنا، گفت: مصوبه باید اصلاح شود و سازمان بورس از طریق کمیسیون اقتصادی دولت و به طور جداگانه از طریق نهادهای مالی، پیگیر است. چرا که این مصوبه به ضرر دولت هم بوده و این موضوع پیش از این هم اعلام شده است.

وی با اعلام عدم اطلاع از آمار دقیق خروج ٣٢ هزار میلیارد تومان نقدینگی از بورس، درباره احتمال حذف تخفیف پالایشی‌ها و واکنش بازار به این تصمیم، توضیح داد: طبق قانون بودجه و با توجه به اجرای طرح‌های کیفی‌سازی در پالایشگاه‌ها، تخفیف اعمال خواهد شد و کم و کیف آن را باید وزارت نفت اعلام کند.

عشقی افزود: تخفیف پالایشی‌ها در حال اجرا است اما وزارت نفت در قانون بودجه، بندی را ذکر کرده که اعمال تخفیف براساس آن عمل خواهد شد و به تناسب اجرای طرح‌های کیفی‌سازی و سود انباشته شرکت‌ها این تخفیف ارائه خواهد شد و و وزارت نفت باید در این باره تصمیم گیرد.

نویسنده : مانا بورس ( تیم تحلیلی بورسی ) 21 تیر 1402
لوگو فوتر