16
02

45

1403 مهر 27

2024 Oct 18

آغاز بارش‌ تابستانی از امروز در شمال غرب و از فردا در شمال _ معرفی ۶ شهر داغ
سازمان هواشناسی اعلام کرد: سامانه بارشی تا ۳ روز آینده در شمال و شمال غرب و بارش باران در پنج استان تا سه‌شنبه ادامه دارد.

 

سازمان هواشناسی با هشدار سطح زرد اعلام کرد: زمان شروع فعالیت سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز تا سه‌شنبه به همراه رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، بارش‌ها امروز در شمال آذربایجان شرقی و غربی شروع می‌شود و فردا به نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و غرب گیلان می‌رسد. دوشنبه نیز در نیمه شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و سه‌شنبه مجدد در گیلان و مازندران بارندگی رخ خواهد داد.

مخاطرات سامانه بارشی احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، احتمال جاری شدن روان‌آب، صاعقه، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گرد و خاگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن‌سال است.

در این میان تعداد شهرهای دماهای بالاتر از ۵۰ درجه طی ۳۰ روز اخیر به حدود ۲۰ مورد رسید و دیروز شهرهای دهلران، امیدیه، اهواز، شوش ، آغاجاری و رامهرمز دارای دمای بیش از ۵۱.۶ تا ۵۰.۲ درجه بودند.

نویسنده : مانابورس (تیم تحلیلی بورسی) 24 تیر 1402
لوگو فوتر