13
57

56

1403 مهر 27

2024 Oct 18

بارش باران در 22 استان و هشدار سازمان هواشناسی
سیل و طغیان

 

سازمان هواشناسی با اشاره به احتمال طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، برخورد صاعقه و سقوط سنگ در ارتفاعات، اعلام کرد: امروز با گذر امواج کم‌دامنه از تراز میانی جو در دامنه‌های البرز مرکزی واقع در مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های مرکزی، قم، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، جنوب شرق فارس، ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان در برخی ساعات رگبار پراکنده همراه با رعد و برق، وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این گزارش، چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های خفیف انتظار می‌رود و در چهارمحال و بختیاری،‌اصفهان، مناطقی از شمال و جنوب فارس،‌ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید روی می‌دهد.

از پنجشنبه تا شنبه هفته آینده در ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان و جنوب کرمان رگبار پراکنده دور از انتظار نبوده و در سایر مناطق نیز جو پایداری مستقر شده که سبب افزایش دما در نیمه غربی خواهد شد.

طی 5 روز آینده در برخی مناطق شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. شرق دریای عمان نیز در این مدت مواج است.

وزارت نیرو هم اعلام کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و هشدار سطح نارنجی و زرد، احتمال وقوع سیل در استان‌های تهران، البرز،‌ سمنان، آذربایجان‌ شرقی، اردبیل، قزوین، مازندران ، هرمزگان، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، فارس، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد،‌ گلستان،‌ مرکزی، همدان و یزد وجود دارد.

نویسنده : مانابورس (تیم تحلیلی بورسی) 17 مرداد 1402
لوگو فوتر