16
00

46

1403 مهر 27

2024 Oct 18

۵ اقدام "خودرو، خساپا" و دو خودروساز دیگر برای عرضه محصولات در بورس کالا
از سوی وزارت صنعت اعلام شد

 

 وزارت صنعت در راستای تنظیم بازار، عرضه محصولات ایران خودرو، سایپا، بهمن موتور و آرین پارس موتور در بورس کالا را منوط به رعایت ۵ اقدام کرد.

منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت طی نامه ای به مدیران عامل شرکت های ایران خودرو، سایپا، بهمن موتور و آرین پارس موتور اعلام کرد: نظر به عرضه محصولات این شرکت ها در بورس کالا، لازم است در راستای تنظیم بازار، اقدامات ذیل برای هرگونه عرضه محصولات رعایت شود.

۱. حداقل هعرضه محصول در هر دوره به تعداد دو هزار دستگاه در هر محصول برای دو شرکت بزرگ خودروساز و برای سایر شرکت‌های خصوصی حداقل به میزان ۵۰۰ دستگاه است.

۲. شرکت‌های خودروساز موظف هستند فهرست خریداران محصولات طی ۴۸ ماه گذشته را پیش از هر عرضه بورس کالا اعلام کنند تا کلیه افراد فهرست تجمیع شده مذکور و خریداران دوره‌های پیش در بورس کالا که اطلاعات آنها نزد سازمان بورس موجود است از شمول خرید در هر عرضه جدید خارج شوند.

۳. خودروسازان موظفند تعهدات قانونی ابلاغی نظیر طرح جوانی و ... را متناظر با عرضه ها در بورس کالا انجام دهند.

۴. خودروسازان موظفند برنامه ریزی لازم در خصوص عرضه در بورس را طبق مجوز های فروش اعطا شده به گونه ای انجام دهند که خطری در تعهدات پیشین آنها و یا تعهدات معوق جدید ایجاد نشود.

۵. هرگونه عرضه خودرو فراتر از مجوز اخذ شده و یا مشتقات مالی وابسته به خودرو اعم از گواهی سپرده، معاملات سلف و سلف موازی استاندارد و یا هر نوع اوراق بهادار با پشتوانه دارایی مبتنی بر خودرو در بورس کالا با توجه به آنکه بر تعهدات آتی هر خودروساز تاثیر می گذارد، مستلزم اخذ مجوز از وزارت صنعت است.

بورس پرس

نویسنده : ادمین سایت 22 آذر 1401
لوگو فوتر