16
02

33

1403 مهر 27

2024 Oct 18

دفاع تمام قد وزارت صنعت از عرضه خودرو در بورس کالا و توافق امیدبخش
وزارت صنعت ضمن دفاع تمام قد از عرضه انواع خودرو در بورس کالا، گفت: رعایت کف عرضه‌ها و مراقبت در کشف قیمت‌ها ، توافق امیدبخشی است.

 

 امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت با بیان اینکه وزارت صنعت با اصل بحث عرضه خودرو در بورس کالا موافق است به سنا، گفت: این وزارتخانه تا زمانی که منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان حفظ شود، دست از حمایت‌ برنمی‌دارد. نقطه قوت بورس کالا، حذف دلالان و شفافیت جریان مالی خرید و فروش است. بنابراین واکنش افرادی که سود نامشروع گرفته و منافع آنها به‌ خطر افتاده بدیهی است خواهان بحث‌های حاشیه‌ای باشند.

وی افزود: انتقاد به عملکرد بورس کالا در فروش خودرو منصفانه نیست. چرا که در این بستر عرضه‌ها تسهیل شده و مطمئنا به دست مشتریان واقعی می‌رسد. همچنین ساز و کار بورس کالا منجر به تامین منافع مصرف‌کننده و تولیدکننده می‌شود و افزایش قیمت اخیر خودرو ارتباط چندانی با این ساز و کار ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: وزارت صنعت اخیرا توافق امیدبخشی را با بورس کالا داشته که طبق مفاد آن قرار بر رعایت کف عرضه‌ها و مراقبت در کشف قیمت‌ها شد. پیش‌بینی می‌شود با تداوم عرضه خودرو در بورس کالا مشکلات گذشته این صنعت دیگر تکرار نشود.

قالیباف در رابطه با اینکه عرضه خودروهای پرطرفدار در بورس کالا به کجا رسید؟ توضیح داد: این موضوع در جریان بوده و در مرحله بررسی کارشناسی بسر می‌برد اما در حال حاضر ساز و کار قانونی فروش این نوه محصولات قرعه‌کشی بوده و تقریبا ۷۰ درصد ظرفیت تولید این خودروها، صرف طرح جوانی جمعیت و جایگزینی با خودروهای فرسوده می‌شود.

به گفته وی، جلسه‌ای درون‌سازمانی در وزارت صنعت تشکیل شد که در آن موضوعاتی از جمله التهاب بازار خودرو و افزایش قیمت مورد بررسی قرار گرفت. از رسانه‌های بورسی و تخصصی انتظار می‌رود در خصوص اظهارات عده‌ای که به اشتباه افزایش قیمت خودرو را به بورس کالا وصل می‌کنند، واکنش نشان دهند و برای تفکیک این مسئله بی‌تفاوت نباشند.

بورس پرس

نویسنده : ادمین سایت 30 آذر 1401
لوگو فوتر