15
51

11

1403 مهر 27

2024 Oct 18

محدودیت های متخلفین بورسی در عدم افشای اطلاعات اعلام شد _ به جز توقف نماد
توسط معاون و مدیر نظارت بر بورس‌ها و ناشران

 

 معاون و مدیر نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس محدودیت شرکت های متخلف درعدم افشا و شفافیت در دستورالعمل حاکمیت شرکتی به جز توقف نماد را اعلام کردند.

رضا عیوضلو در خصوص تدابیر و محدودیت های سازمان بورس با احراز تخلف شرکت ها در موضوع عدم افشا و شفافیت در دستورالعمل حاکمیت شرکتی به جز توقف نماد که به مواردی همانند سرنوشت بانک آینده دچار نشوند به بورس پرس گفت: سعی شده توقف ها به حداقل ممکن برسد و موضوعات بدون توقف نماد حل شود . چرا که دود توقف نمادها به چشم سهامداران اقلیت می رود.

وی افزود: در صورت بروز تخلف از سوی هر شرکتی، گزارشی توسط واحد نظارت بر ناشران تهیه و در واحد حقوقی بررسی خواهد شد تا با ورود به کمیته تخلفات، زمینه پاسخگویی فراهم شود.

ولی اله جعفری مدیر نظارت بر ناشران هم در این مورد توضیح داد: طبق مصوبه شورای عالی بورس، هیچ نمادی در میان شرکت های حاضر در بازار اول و دوم بورس و فرابورس نمی تواند بیش از 6 ماه متوقف بماند. در غیر این صورت نماد ، لغو پذیرش و به بازار پایه منتقل خواهد شد.

وی افزود: اما برای نمادی همچون بانک آینده که در تابلو نارنجی بازار پایه حضور دارد، وضعیت فعالیت متفاوت و ممکن است توقف نماد طولانی تر شود. قانون گذار حدود و صغور برخورد با ناشر را مشخص کرده که از تذکر و اخطار و جریمه آغاز شده و به سلب صلاحیت ختم می شود. برای برخورد بیش از این ناشرین متخلف به مراجع ذی صلاح معرفی می شوند.

بورس پرس

نویسنده : ادمین سایت 05 دی 1401
لوگو فوتر