15
58

07

1403 مهر 27

2024 Oct 18

خودرو چانگان CS۳۵ پلاس از هفته آینده در بورس کالا عرضه می شود
مدیرعامل سایپا

 

مدیرعامل سایپا به عنوان اولین شرکت از ورود خودروهای چانگان در سه مدل خبر داد و گفت: از هفته آینده اولین عرضه این خودرو در بورس کالا انجام می شود.

محمدعلی تیموری در بازدید مدیرعامل بانک تجارت و تعدادی از معاونان از خطوط تولید سایپا گفت: بانک تجارت در شرایط سخت مالی با حمایت، سایپا را تنها نگذاشت و به تولید کمک کرد. سال جاری سایپا 90 هزار خودرو بیشتر از سال گذشته تولید و عرضه کرد. فروش از سال گذشته تا جاری از 36 به بیش از 76 هزار میلیارد تومان رسید. این افزایش تولید و تحویل محصولات قطعا با حمایت بانک ها صورت گرفته که بانک تجارت بیش از 60 درصد این حمایت و ایجاد نقدینگی را از طریق اوراق گام، SCF و تمام ابزارهای مالی که بانک مرکزی مصوب کرده در اختیار تولید قرار داد.

وی افزود: سایپا در شرایط فعلی بیش از 100 هزار میلیارد تومان فروش و درآمد خواهد داشت و به عنوان اولین شرکت، خودروهای چانگان را در سه مدل وارد خواهد کرد. از هفته بعد اولین عرضه خودرو چانگان CS35 پلاس در بورس کالا انجام خواهد شد و انتظار می رود بانک تجارت در واردات خودرو نیز حمایت لازم را داشته باشد. سایپا در شرایط کنونی توانسته واردات خودرو را در قالب خودروهای SUV کمتر از 10 هزار دلار با قیمت و کیفیت بین المللی وارد کند.

این مقام مسئول ادامه داد: تیراژ تولید روزانه سایپا بیش از 2 هزار دستگاه است. برنامه سال آینده، تولید روزانه 2.5 هزار دستگاه خودرو از محصولات جاری و 500 دستگاه مونتاژ و واردات بصورت CBU است که جمعا تولید روزانه 3 هزار دستگاه در دستور کار است و با تولید و عرضه این تعداد خودرو، درآمد به بیش از 200 هزار میلیارد تومان خواهد رسید و این تعداد تولید بدون داشتن نقدینگی و حمایت بانک ها امکان پذیر نیست.

تیموری با بیان اینکه طبق وعده به مردم، سایپا تا بهمن سال آینده 8 مدل خودرو جدید عرضه خواهد کرد،تصریح کرد: تا اوایل فصل تابستان سال آینده 6 مدل خودرو آماده عرضه خواهد شد. خودرو آریا هم با تغییر قوای محرکه با موتور 2 لیتری میتسوبیشی و تبدیل داشبورد سخت به نرم با بالاترین کیفیت و ضمانت 5 ساله عرضه خواهد شد و این محصولات در این سطح کیفیت نیاز به نقدینگی بیشتر و حمایت مالی دارد. امید است همچون گذشته بانک تجارت در کنار تولید قرار بگیرد.

هادی اخلاقی فیض مدیرعامل بانک تجارت هم در این بازدید گفت: در شرایط بسیار سختی و توقعاتی که از این مجموعه وجود دارد خوشبختانه سایپا برنامه ریزی مناسبی داشته که توانسته ارتقای کیفی محصولات را فراهم کند و با کنترل قیمت، تقاضا را به شکل منطقی پاسخگو باشد. امید است این مسیر اصلاحی که در پیش گرفته شده در تولید و مدیریت اقتصادی مجموعه تداوم پیدا کند.

وی افزود: برنامه های متنوعی در سبد توسعه محصول سایپا وجود دارد و بانک تجارت با توجه به توافقی که از سال گذشته با سایپا داشته تلاش دارد با تمام مجموعه های وابسته به هلدینگ سایپا، تامین کنندگان و قطعه سازان به هر شکل ممکن در قالب سیستم های جدید مالی امکانی را فراهم کند که دغدغه های مالی این مجموعه ها به حداقل برسد. بانک تجارت با حمایت هایی که از بازار سرمایه و پول صورت داده، تلاش کرده طرح ها و برنامه های موفق را با حداکثر بازدهی مورد انتظار به منصه ظهور برساند و از آن نتیجه بگیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: از سال گذشته با اتکا به بازار سرمایه و انتشار انواع اوراق تامین سرمایه، حمایت طرح های توسعه سایپا تدارک دیده شد و با استفاده از ابزارهای داخلی نظیر گام و انواع الی سی های داخلی و ظرفیت های که در سطح بین الملل وجود دارد در تامین نیازمندی های داخلی و خارجی سایپا به هر نحو ممکن تلاش شد تا با ظرفیت های بانک تجارت در این بخش در کنار سایپا بوده و کمترین دغدغه را داشته باشند.

هادی اخلاقی فیض گفت: بر اساس مذاکرات با مدیرعامل سایپا، مقرر شد در قالب برنامه جامع مالی از برنامه های آتی سایپا و زیر مجموعه ها حمایت لازم صورت گیرد. این حمایت از تامین کنندگان، قطعه سازان، مجموعه های خدمات پس از فروش و حوزه های تولید که نیاز به حمایت از داخل و تامین مواد اولیه دارند، صورت می پذیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس توافق اولیه در سال گذشته همکاری مناسبی ایجاد شده و سال جاری این مهم به حد قابل قبولی رسیده، افزود: سال آینده ابعاد تعاملات بانک تجارت با سایپا با توجه به برنامه های متنوعی که سایپا جهت تولید محصولات جدید و ارتقای کیفی محصولات جاری در دستور کار قرار داده، افزایش خواهد یافت. چراکه نیاز به سرمایه گذاری و تامین مالی وجود دارد. با توجه به بهبود قابل توجه مالی که در سایپا نسبت به سال گذشته انجام شده این امکان وجود دارد که بانک با ظرفیت بیشتری در کنار سایپا باشد.

بورس پرس

نویسنده : ادمین سایت 07 دی 1401
لوگو فوتر