17
57

48

1403 مهر 27

2024 Oct 18

شفن مجبور به توقف تولید متانول شد
به دلیل سرما و قطعی گاز

 

صادرات گاز ایران به ترکیه ۷۰ درصد کاهش یافت و تولید محصول متانول شرکت پتروشیمی فن آوران به دلیل برودت هوا و قطعی گاز تا اطلاع ثانونی تعطیل شد!

پتروشیمی فن آوران که با سرمایه بیش از 3.09 هزار میلیارد تومانی در تابلوی اصلی بورس حضور دارد از توقف تولید واحد متانول خبر داد و با توقف نماد مواجه شد.

براساس این گزارش، محمدجواد بدری مدیرعامل "شفن" در نامه 14 دی که به دلیل نامعلوم دیروز در کدال منتشر شده، اعلام کرد: با عنایت به برودت هوا و متعاقب اعلام شرکت ملی گاز و افت فشار گاز دریافتی از طریق خطوط اصلی، تولید واحد متانول این شرکت تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

مبلغ درآمدهای عملیاتی سال مالی گذشته این شرکت از این خط تولید بیش از 9.3 هزار میلیارد تومان بوده و آخرین درآمد بخش متوقف شده برای یک سال مالی بالغ بر 6.4 هزار میلیارد تومان اعلام شده است.

در این میان ایران صادرات گاز به ترکیه را به دلیل کمبود گاز در اوج تقاضای زمستان ۷۰ درصد کاهش داده و شرکت بوتاس اپراتور خط لوله دولتی ترکیه اعلام کرد: میزان عرضه گاز ایران از اول ژانویه به دلیل نقص شبکه گازی ایران کاهش یافته و ایران باید این مشکل را در اسرع وقت حل کند.

ایران دومین تامین‌کننده گاز این کشور پس از روسیه بوده و یک سال پیش هم صادرات گاز را به دلیل نشت حدود دو هفته کاهش داد و ترکیه مجبور به قطع برق صنایع شد. ایران به غیر از ترکیه به عراق هم گاز صادر می‌کند و مجموع صادرات گاز به این دو کشور ۱۸.۵ میلیارد مترمکعب معادل حدود ۵۰ میلیون مترمکعب در روز است.

بورس پرس

نویسنده : ادمین سایت 18 دی 1401
لوگو فوتر