17
58

47

1403 مهر 27

2024 Oct 18

جزئیات عرضه ۲۱.۱ هزار خودرو وارداتی چینی و کره ای در بورس کالا اعلام شد
از سوی سازمان بورس

 

رئیس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان بورس ، جزئیات عرضه ۲۱.۱ هزار دستگاه خودرو وارداتی چینی و کره ای در بورس کالا را اعلام کرد.

علیرضا صادقی با اشاره به پذیرش‌های صورت گرفته درخصوص خودرو‌های وارداتی در بورس کالا به رادیو گفت: در جلسه اخیر هیات پذیرش بورس کالا، پذیرش ۲۱ هزار و ۱۴۰ دستگاه خودروی وارداتی از دو شرکت چانگان چین و کیای کره در دستور کار قرار گرفت و تایید شد.

وی افزود: ۱۹ هزار دستگاه از این خودرو‌ها به شرکت چانگان چین تعلق دارد که توسط شرکت سایپا عرضه خواهد شد و مابقی به ۹ مدل خودرو از شرکت کیای کره جنوبی اختصاص دارد.  بورس کالا آمادگی عرضه این خودروها را دارد اما لازم است اقدامات لازم در ارتباط با ترخیص کالا و موضوعات گمرکی انجام پذیرد.

این مقام نظارتی ادامه داد: مجموع ۲۱ هزار و ۱۴۰ دستگاه خودرو بصورت یکجا و در یک زمان در بورس کالا عرضه خواهند شد و محدودیت‌های پیشین خرید برای این خودروها نیز پابرجا است. کشف قیمت براساس حراج خواهد بود. به این نحو که قیمت براساس نرخ پایه‌ اعلامی از سوی عرضه‌کننده در ساز و کار حراج تعیین می‌شود و خودرو‌ها در قالب رقابت به فروش می‌روند. خریداران قیمت‌ها را از طریق کارگزار در سامانه معاملات وارد می‌کنند و از طریق ساز و کار حراج، قیمت کشف می‌شود.

صادقی اضافه کرد: قیمت پایه زمانی که عرضه خودرو‌ها توسط عرضه‌کننده اعلام شود، مشخص و منتشر خواهد شد. هیچ مانعی از سمت بورس کالا یا سازمان بورس برای عرضه خودرو‌های وارداتی وجود ندارد. پذیرش خودر‌وها در بورس کالا انجام شده و با اعلام عرضه‌ کننده‌ها، خودروها عرضه خواهند شد.

بورس پرس

نویسنده : ادمین سایت 21 دی 1401
لوگو فوتر