17
56

47

1403 مهر 27

2024 Oct 18

اعلام آثار بودجه بر تورم و کاهش در سال آینده _ افتتاح بازار مبادله ارز و طلا در بهمن
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد

 

رئیس کل بانک مرکزی با وعده ارایه گزارشی از آثار لایحه بودجه در تورم و کاهش این متغیر در سال آینده از افتتاح بازار مبادله ارز و طلا در نیمه اول بهمن‌ خبر داد.

محمدرضا فرزین در حاشیه جلسه عصر دیروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ و ارایه گزارشی از سیاست‌های ارزی و پولی سال آینده، گفت: رئیس کمیسیون تلفیق خواهان برآورد آثار بودجه بر تورم سال آینده بود که در جلسه آینده ارائه خواهد شد. برنامه های ارزی در چارچوب سیاست‌های تثبیت اقتصادی بوده که در بودجه منظور و اجرا خواهد شد.

وی افزود: میانگین ارز ۲۸,۵۰۰ تومانی در سامانه نیما مبنای خرید و فروش خواهد بود و بازار مبادله ارز و طلا هم نیمه اول بهمن‌ افتتاح خواهد شد باقی نیازهای خدماتی - ارزی مردم و تمام نیازهای ارزی رسمی و بانکی در این بازار تامین شود.

فرزین با اعلام اینکه سیاست‌های شدیداً انبساطی و انقباضی قطعا منجر به تثبیت نخواهد شد در مورد قول به نمایندگان برای کاهش تورم سال آینده،  هم توضیح داد: در کمیسیون تلفیق هم اعلام شد تورم سال آینده دو بال دارد که بال اول یعنی بودجه در دست دولت و مجلس و بال دوم مربوط به سیاست‌ های بانک مرکزی است. در بانک مرکزی قطعاً با انضباط پولی بانک‌ها، تورم کاهش می یابد اما سیاست‌های مالی و لایحه بودجه و درآمد و هزینه‌ها هم باید کمک کند تا بتوان تورم سال آینده را کاهش داد.

بورس پرس 

نویسنده : ادمین سایت 26 دی 1401
لوگو فوتر