23
50

39

1403 مهر 27

2024 Oct 18

آمریکا نگران تشدید تورم ناشی کاهش تولید نفت اوپک پلاس شد
وزیر خزانه داری آمریکا

 

وزیر خزانه داری آمریکا با اعلام نارضایتی از تصمیم اوپک پلاس برای کاهش داوطلبانه تولید نفت، نسبت به پیامدهای این تصمیم و تاثیر آن بر رشد اقتصاد جهانی و تورم بالای فعلی، ابراز نگرانی کرد.

به نقل از رویترز، جانت یلن با اشاره به اینکه کاهش ناگهانی تولید نفت کشورهای عضو اوپک پلاس یک عمل غیرسازنده است، گفت: کاهش تولید نفت علاوه بر ایجاد ابهام در دورنمای رشد جهانی، باری بر دوش مصرف‌کنندگان آن‌هم در شرایط تورم بالا می‌افزاید.

وی ادامه داد: تصمیم اوپک پلاس در زمانی که پایین نگه داشتن بهای نفت اهمیت دارد، اسف بار بوده و هنوز برای ارزیابی چگونگی تاثیر این اقدام بر قیمت نفت زود است. درباره احتمال تاثیر کاهش تولید نفت کشورهای اوپک پلاس بر سقف قیمت ۶۰ دلاری اعمال شده بر نفت خام روسیه نیز کشورهای ائتلاف علیه روسیه در صورتی که نیاز باشد می‌توانند سقف تعیین شده را بازبینی کنند اما در حال حاضر این نیاز وجود ندارد.

براساس این گزارش، تصمیم اخیر شش کشور عربی از جمله عربستان برای کاهش داوطلبانه تولید نفت و بیش از یک میلیون بشکه در روز، ضربه جدیدی به روابط تیره میان ریاض و واشنگتن وارد می‌کند و دیروز قیمت پایه نفت ۶ درصد رشد کرد.

بورس پرس 

نویسنده : مــانا بــورس 15 فروردین 1402
لوگو فوتر