01
54

29

1403 مهر 28

2024 Oct 19

هشدار قرمز و باران بسیار شدید دو روزه و وقوع سیل در چندین استان
سازمان هواشناسی اعلام کرد

 

سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز از باران بسیار شدید و وقوع سیل در چندین استان و طی روزهای چهارشنبه و پنچ شنبه خبر داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی، اعلام کرد: آسمان استان‌های آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، شرق لرستان و جنوب خوزستان، زنجان و همدان از فردا چهارشنبه بارانی خواهد بود.

براساس این گزارش، پنجشنبه نیز بارش‌ها در خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، جنوب اردبیل، شمال غرب فارس، شمال بوشهر، غرب و جنوب اصفهان، زنجان، ارتفاعات استان‌های مازندران و گیلان ادامه دارد.

در این میان وضعیت قرمز و احتمال وقوع سیل در هفت استان ایلام، کرمانشاه، شمال خورستان، جنوب و غرب لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب غرب آذربایجان غربی و غرب کردستان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه وجود دارد و منجر به ذوب برف ارتفاعات، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی گسترده معابر، انسداد راه‌های روستایی و اختلال جدی در جاده‌ها و سفرهای بین شهری و درون شهری و خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره می‌شود.

پنجشنبه همین شرایط در شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، شمال و غرب چهارمحال و بختیاری روی می‌دهد. توصیه می‌شود مردم استان‌های تحت تاثیر در بازه فعالیت سامانه بارشی از توقف و تردد در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب کنند و از سفرهای برون شهری و فعالیت‌های کوهنوردی بپرهیزند.

همچنین امروز به‌ویژه در ساعت‌های بعدازظهر، باد نسبتا شدید در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، کرمانشاه، ایلام، قزوین، البرز، اصفهان، قم و تهران روی می دهد

نویسنده : مــانا بــورس 22 فروردین 1402
لوگو فوتر