01
55

57

1403 مهر 28

2024 Oct 19

پیش بینی ورود سامانه بارشی جدید در جمعه و باران روزهای عید فطر
سازمان هواشناسی اعلام کرد

 

سازمان هواشناسی با اعلام افزایش دما در استان‌های تهران، شمال و اردبیل، پیش بینی ورود سامانه بارشی جدیدی در جمعه و باران روزهای عید فطر کرد.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: از امروز تا جمعه، جو اغلب نقاط ایران، آرام بوده اما برای شمال هرمزگان، شرق فارس و نیمه جنوبی استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان با رشد ابر، رگبار و رعد و برق، باد شدید موقتی و در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

براساس این گزارش، ارتفاعات البرز مرکزی هم امروز و فردا با رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد همراه شده و از جمعه ، سامانه بارشی جدیدی وارد ایران شده و آسمان استان‌های واقع در شمال غرب و غرب با رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید مواجه خواهند شد. بنابراین در روزهای عید فطر، موج بارشی جدیدی از شمال و غرب وارد خواهد شد.

سامانه بارشی، گسترده و حجیم نیست و فقط موجب ناپایداری و رگبارهای بهاری برخی مناطق خواهد شد اما از دوشنبه آینده، بارندگی گسترده شروع خواهد شد.

استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل هم از امروز تا جمعه شاهد افزایش محسوس دما خواهند بود. روند افزایش دما در تهران هم تا جمعه ادامه دارد اما از شنبه با کاهش دما نسبت به جمعه روبرو خواهد بود.

نویسنده : مــانا بــورس 29 فروردین 1402
لوگو فوتر