04
14

55

1403 مهر 28

2024 Oct 19

تحلیل بازار
چهارشنبه 1402/02/06

 

#تحلیل_بازار
1) یک چهارشنبه ی کلاسیک را شروع کردیم و با رنج های منفی تمیزی که کشیده می شد شاهد منفی تقریبا یکپارچه بودیم که البته با نزدیک شدن به انتهای زمان معاملات مسیر سهم ها از هم جدا شد. در نهایت ارزش معاملات خرد به 18100 میلیارد تومان رسید و بورس کماکان با معاملات پررونقی به کار خودش ادامه می دهد. تحرکات بورس کالا و دلار آزاد باعث شده تا توجه به سهم ها و دارایی هایی که با دلار حرکت می کنند بیشتر شود. احتمالا خیلی ها منتظر اصلاح یا استراحت در بورس باشند چرا که رشد دو ماه گذشته باعث شده است تا بخشی از عقب ماندگی نسبت به سایر بازارها که در سال 1401 اتفاق افتاد، جبران شود


خرید فلزی ها و پتروشیمی ها
2) با فیکس شدن معاملات دلار در بازار آزاد و فاصله گرفتن آرام آن از محدوده 50 هزار تومان و همچنین رقابت در خرید کالاها خصوصا فولاد در بورس کالا، توجه به خرید نمادهای فلزی، فولادی و پتروشیمی افزایش پیدا کرده است. 

در یک ماه گذشته اکثر این نمادها بازده خاصی ندادند و به نظر می رسد اکثر پی بر ای آینده نگر آنها در محدوده ی جذابی باشد. حالا اگر نرخ دلار فروش محصولات آنها از زیر 40 هزار تومان تا حتی 45 هزار تومان رشد کند، می تواند محرک رشد 15 تا 20 درصد در روزهای آتی باشد.

تحول در پرداخت
3) ظاهرا نظام کارمزد پرداخت برای شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت در حال تغییر است و کارمزد برای هر تراکنش این شرکت ها افزایش خواهد یافت. احتمالا در نتیجه این افزایش شاهد منطقی شدن پی بر ای این شرکت ها خواهیم بودکه ممکن است با تغییرات صورت گرفته، شاهد رشد قابل توجهی در سوددهی شرکتهای پرداخت باشیم. بهتر است این تحولات را زیر نظر داشته باشیم.

۴) تحولات غذایی و دارویی که با افزایش نرخ مواجه هستند

۵) تحولات نفت و کامودیتی هاست که باید منتظر حرکت چین در این حوزه باشیم
فعلا گزارش پالایشی ها ۱۲ ماهه مهم هستن

نویسنده : مانا بورس ( تیم تحلیلی بورسی ) 10 اردیبهشت 1402
لوگو فوتر