06
32

50

1403 شهریور 18

2024 Sep 08

گزارش مجمع سهم سرود
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان شاهرود

 

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان شاهرود با حضور حداکثری صاحبان سهام و نمایندگان قانونی آنها برگزار شد 

از مهمترین نکات مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است: 

- با توجه به محدودیت انرژی و قطعی برق در دوماهه تابستان، تولید شرکت محدود شد و شرکت می بایست آن مقداری که تولید کرد را به مقدار مناسب به فروش برساند که به طور میانگین به ازای هر تن ۴۹۲ هزار تومان بوده که در انتهای سال به ۶۳۰,۰۰۰ تومان درد هرتون در پایان سال رسیده که ۲۸ درصد رشد را نشان می‌دهد. 

- برای مازاد تولید برنامه ریزی کردیم که آن را صادر کنیم.

- سال گذشته ۱۸۰ هزار تن صادرات به عراق داشتیم، با توجه به اینکه فاصله قابل توجهی با مرز عراق داشتیم، اما مشکلات حمل ما با سایر شرکت ها کمتر است چون در شاه راهی قرار داریم که ماشین هایی که از بندر ، خراسان و گلستان و مازندران می آیند فرصت مناسبی برای حمل سیمان ایجاد میشود. 

- در سال گذشته سه ماه سوخت مازوت استفاده کردیم و ۱۵ روز قطعی برق داشتیم که موجب تاثیر جزئی در تولید شد. 

- در بخش پروژه‌های بهبود،  تعویض بخشی از کوره و تعویض ماشین آلات معدنی بوده که در سال جدید ادامه خواهد یافت. 

- ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه برای نیروگاه برق پیش‌بینی می‌کردیم. 

- کلنگ زنی کارخانه تولید گچ  انجام شده و احتمالا تا پایان سال افتتاح می شود و کارخانه قطعات بتن هم پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه سال جاری افتتاح شود.

- قیمت هر تن سنگ آهن ۳۸۵,۰۰۰ تومان است که توافق ما ۱۷۰ هزار تومان است. تا کنون ۱۵ هزارتن سنگ آهن تحویل گرفتیم. 

- در پایان مجمع به ازای هر سهم ۴۸۳۰ ریال سود نقدی بین سهامداران تقسیم‌شد.

در ادامه در پاسخ به سوال سهامداران مطرح شد:

 - در خصوص صادرات به عراق گفته شد بازار صادرات به عراق بازار پایداری است و طبیعتاً به نظر می رسد در برنامه خود تداوم صادرات به این کشور را داریم.

- دلیل کاهش صادرات به ارمنستان نیز این است که بخشی از آن به دلیل کرونا و دیگری به دلیل عوارض اضافی در ورود سیمان به ارمنستان است که توجیه صادرات را کاهش می دهد. تنها مرزی که هم اکنون برای ما توجیه دارد اینچه برون است. 

- بازار مازندران بازار اصلی سیمان شاهرود نیست. 

- آخرین نرخ خرید برق با ترانزیت هر کیلو وات ساعت ۱۴۰ تومان است.  اخیراً  صحبت‌هایی در خصوص تغییر این نرخ به ما داده نشده است و نوسان زیادی نخواهد داشت. 

- در خصوص خرید ماشین آلات سنگین از شرکت هپکو گفته شد: سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای معادن ماشین آلات از این شرکت خریداری می‌کردیم که تمام شد. در بخش مواد اولیه ۲۳ میلیارد تومان صرفه جویی از همین بخش شده چرا که پولی به پیمانکار ندادیم.

- در خصوص نرخ حمل تا بندر امیرآباد ۲۵۰ هزار تومان است و پالایشگاهی که از آن مازوت میخریم شهرری است و نرخ حمل آن با گاز برابر است. 

- موجودی کلینکر حدود ۷۰ هزار تن در انبارهای شرکت است. اما مشکلی که وجود دارد این است که این محصول را نمی توان به مدت زیاد دپو کرد چرا که کیفیت آن کاهش می یابد. آخرین نرخ فروش کلینکر به عراق بین ۲۸ تا ۳۲ دلار در نوسان است. 

- در خصوص برآورد هزینه و سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیاردی برای احداث نیروگاه در سال ۱۴۰۲ گفته شد: کارهای مقدماتی آن انجام شده و با بخش هلدینگ انرژی شستا پیش رفته ایم تا بتوانیم به یک جمع‌بندی برسیم. اما هنوز به مرحله عقد قرارداد نرسیده است و هیچ تجهیزاتی خریداری نشده است. 

- پروژه  نیروگاه گازی سیکل ترکیبی خواهد بود.

- نرخ بهای تمام شده برای کلینکر ۳۰۰ هزارتومان است ۳۵۰ هزارتومان فله و ۴۳۰ هزار تومان برای پاکت است. 

 - حاشیه سود فله بیش از کلینکر است. 

-  در خصوص افزایش سرمایه از محل مطالبات گفته شد، این موضوع باید با پشتوانه یکسری مستندات باشد.  در نظر داریم اگر سودی در شرکت باقی بماند افزایش سرمایه دهیم که قطعیت ندارد.

- سود سهام از طریق سجام انجام میشود.

لوگو فوتر