07
22

42

1403 مهر 28

2024 Oct 19

معاملات نفت
قیمت نفت

 

♦ #نفت 

- قیمت نفت در معاملات اولیه آسیا در روز چهارشنبه نوسان اندکی داشت، زیرا معامله گران قبل از پایان نشست فدرال رزرو در حال ارزیابی بازار هستند اگرچه ترس از بدتر شدن شرایط اقتصادی باعث شد قیمت ها به پایین ترین حد پنج هفته گذشته برسد.

- نشانه‌های کاهش بیش از حد انتظار در ذخایر نفت خام آمریکا، حمایت چندانی از بازارهای نفت خام نکرد، زیرا مجموعه‌ای از گزارشهای ضعیف تولیدی باعث افزایش ابهام در مورد بهبود تقاضای نفت خام در سال جاری شد.

- داده‌های موسسه نفت آمریکا (API) نشان می‌دهد که ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 28 آوریل 3.9 میلیون بشکه کاهش یافته است، اگرچه قرائت‌های مختلط در مورد ذخایر بنزین و تقطیر نشانگر کاهش تقاضا برای سوخت است.

این گزارش معمولاً حاکی از روند مشابهی از داده های دولتی است که در اواخر روز چهارشنبه منتشر می شود.

- معاملات آتی نفت برنت در 75.25 دلار در هر بشکه ثابت بود، در حالی که قیمت آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با 0.1 درصد کاهش به 71.58 دلار در هر بشکه رسید. هر دو قرارداد در پایین ترین سطح خود از اواخر مارس قرار داشتند.

قیمت نفت خام روز سه‌شنبه به دنبال ثبت سفارش‌های ضعیف تولیدی و کارخانه‌ای از ایالات متحده، بریتانیا و منطقه یورو که به کاهش بیشتر فعالیت‌های اقتصادی در میان نرخ‌های بهره بالا اشاره دارد، بیش از ۵ درصد کاهش یافت.

- اکنون تمرکز مستقیماً بر روی نتیجه‌گیری نشست فدرال رزرو در اواخر روز است، جایی که انتظار می‌رود بانک مرکزی نرخ بهره را 25 واحد پایه دیگر افزایش دهد. اما بازارها خوشبین هستند که نشانه‌هایی از بدتر شدن فعالیت‌های اقتصادی منجر به اعلام توقف چرخه افزایش نرخ توسط بانک شود.
هشدار در مورد نکول بدهی احتمالی ایالات متحده این تصور را تقویت کرد.

-  پس از تملک اضطراری First Republic Bank (NYSE:FRC) توسط JPMorgan Chase & Co (NYSE:JPM) نگرانی‌های مجدد در مورد بحران بانکی ایالات متحده نیز بر بازارهای نفت خام تأثیر گذاشت. این اقدام در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد بحران نقدینگی گسترده‌تر در این بخش، باعث افت سهام سایر اعتبار دهندگان منطقه‌ای شد.

سقوط بانکی پس از انتشار داده‌هایی رخ داد که نشان‌دهنده کاهش غیرمنتظره فعالیت‌های تولیدی چین در ماه آوریل بود، که نشان می‌دهد بازگشت اقتصادی پس از کووید در بزرگترین واردکننده نفت جهان در حال تمام شدن است. این باعث شد که بازارها در مورد این خوشبینی  که چین می تواند منجر به بهبود تقاضای نفت در سال جاری شود، تجدید نظر کنند.

-️ نگرانی‌ها از کاهش تقاضا در هفته‌های اخیر به قیمت نفت ضربه زده است و تا حد زیادی کاهش عرضه پس از کاهش تولید توسط سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش را جبران کرده است.

در حالی که کاهش تولید در ابتدا قیمت های نفت خام را در اوایل آوریل افزایش داد، آنها تا پایان ماه تمام افزایش ها را معکوس کردند.

 

نویسنده : مانا بورس ( تیم تحلیلی بورسی ) 13 اردیبهشت 1402
لوگو فوتر