07
25

36

1403 مهر 28

2024 Oct 19

اخبار صبحگاهی
خروج پول از بازار سرمایه صحت ندارد

 

️قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی قطعی است
- سخنگوی شورای رقابت در واکنش به نامه وزارت صنعت در بازنگری قیمت خودروهای مونتاژی، اعلام کرد هنوز این نامه به دسته شورای رقابت نرسیده و رأی شورای رقابت مبنی بر دستورالعمل قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی قطعی و لازم الاجراست.

-️ ‏در پی شکایت شرکت های ‎پتروشیمی در سال گذشته در خصوص افزایش نرخ یوتیلیتی ها به دادگاه، علی رغم عدم ابطال مصوبات شورای رقابت، دیوان ‎عدالت اداری با تایید این شکایت رای به بازگشت قیمت ها به سال ۱۳۹۹ داد. لازم به ذکر است که درحال حاضر این احکام قطعی نیست.


-امیرمهدی صبایی، مدیر نظارت بر بورس‌ها در گفت‌وگو با پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) بیان کرد: اطلاعات منتشر شده توسط برخی اشخاص و بعضی رسانه‌ها در مورد خروج پول از بازار سرمایه صحت ندارد.
 بررسی یک نمونه آماری از ۳۰ کد فروشنده بزرگ حقیقی در بازار که در روز یکشنبه فروش داشته‌اند، نشان می‌دهد که این ٣٠ کد حدود ٧١٠ میلیارد تومان خالص فروش در روز یکشنبه داشته‌اند، که بخشی از این مبلغ را صرف تسویه بدهی معاملات اعتباری خود کرده و در روز بعد بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ را مجدداً در کلاس دیگری از اوراق بهادار بازار سرمایه (اوراق بهادار بادرامد ثابت) خرید داشته‌ و سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

 

نویسنده : مانا بورس ( تیم تحلیلی بورسی ) 20 اردیبهشت 1402
لوگو فوتر