01
46

18

1403 مهر 28

2024 Oct 19

تایمز: رابرت مالی چندین بار با سفیر ایران در نیویورک دیدار کرد
روزنامه انگلیسی از دیدار چندین باره نماینده آمریکا در امور ایران با سفیر این کشور در سازمان ملل و از سرگرفتن برای تعامل درباره فعالیت‌های هسته‌ای‌ خبر داد.

 

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز اعلام کرد: دیپلمات‌ها و تحلیلگران می‌گویند رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران، چندین بار با امیر سعید ایروانی سفیر ایران در سازمان ملل که پیش از اعزام به نیویورک در سپتامبر از مقامات ارشد شورای عالی امنیت ملی بود، دیدار کرد.

بر اساس این گزارش این اولین دیدار مقام های ایرانی و آمریکایی پس از خروج واشنگتن از برجام بوده و آمریکا و اروپا نیز بحث‌ها را در مورد چگونگی تعامل با ایران بر سر فعالیت‌های هسته‌ای‌ از سر گرفتند. زیرا نگرانی‌ها مبنی بر آنکه توسعه جدی برنامه اتمی سبب ایجاد یک جنگ منطقه‌ای شود، افزایش یافت.

این اقدام نشان‌دهنده تغییر نظر غرب بوده و بر نگرانی‌ها در مورد تشدید بحران تاکید می‌کند. زیرا مقامات آمریکایی در ماه‌های اخیر هشدار دادند ایران می‌تواند در کمتر از دو هفته مواد کافی برای یک سلاح هسته‌ای تولید کند.

همچنین یک فرد نزدیک به دولت بایدن گفته این گفت و گوها در درجه اول بر امکان تبادل زندانیان با ایران متمرکز است. زیرا حداقل سه شهروند ایرانی آمریکایی در ایران زندانی هستند.

نویسنده : مانا بورس ( تیم تحلیلی بورسی ) 13 خرداد 1402
لوگو فوتر