23
59

19

1403 مهر 27

2024 Oct 18

شورای رقابت با عرضه ۶۰۰ خودرو در بورس کالا مخالفت و اعلام تخلف کرد
شورای رقابت با عرضه ۶۰۰ خودرو شاسی بلند چینی در بورس کالا، مخالفت و اعلام تخلف کرد و خواهان توقف این تصمیم شد.

 

شورای رقابت در واکنش به تصمیم شرکت گروه بهمن به دور جدید عرضه محصولات در بورس کالا، اعلام کرد: شورای رقابت بر اساس تکلیف و تصریج قانون اصل ۴۴ قانون، اقدام به تصویب دستورالعمل تنظیم بازار خودرو سواری در ۱۱ بهمن سال قبل کرد که بر اساس ماده دو این دستورالعمل، بازار خودرو سواری انحصاری تشخیص داده شد و بر اساس بند ۵ ماده ۵، عرضه خودرو را از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو پیش بینی کرده است.

با توجه به الزامی بودن این مصوبه شورای رقابت، هرگونه اقدام بر خلاف این دستورالعمل، تخلف محسوب می‌شود. با در نظر گرفتن اینکه در شرایط کنونی ثبات نسبی در بازار برقرار شده، هرگونه اقدام مغایر با دستورالعمل مصوب این شورا، منجر به اخلال در بازار و تشویش افکار عمومی خواهد شد. بر این اساس با توجه به اطلاعیه عرضه اخیر برخی از محصولات خودرویی در بورس کالا، رویه مذکور باید متوقف شود.

براساس این گزارش، طبق اعلام قبلی ، گروه بهمن برنامه عرضه ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی پرستیژ سفید در بورس کالا را برای دوشنبه آینده اعلام کرده و با این تصمیم شورای رقابت باید منتظر واکنش و احتمالا" لغو  این برنامه بود.

این درحالی است که محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ، دیروز گفته بود: عرضه خودرو در بورس براساس ضوابط قانونی، امکان پذیر است و هیچ منع قانونی ندارد.

نویسنده : مانا بورس ( تیم تحلیلی بورسی ) 24 خرداد 1402
لوگو فوتر