21
50

01

1403 مهر 27

2024 Oct 18

وزیر صنعت از واردات خودرو دفاع کرد اما از عرضه در بورس کالا حرفی نزد!
وزیر صنعت از واردات خودرو برای مدیریت بازار و جلوگیری از رانت و انحصار دفاع کرد اما در مورد عرضه خودرو در بورس کالا ، اعلام موضع نکرد!

 

عباس علی آبادی که از هفته گذشته با رای اعتماد مجلس، سکاندار جدید وزارت صنعت شده از ورود خودروهای خارجی دفاع کرد و گفت: واردات یکی از ابزارهای مدیریت و کنترل بازار بوده و مجلس نقطه نظراتی در این حوزه ارائه کرده و به تازگی نیز مصوبه‌ای داشته که از سوی وزارت صنعت رعایت خواهد شد.

وی ادامه داد: واردات ظرفیت جدی مدیریت بازار به منظور جلوگیری از رانت و انحصار بوده و برای کالاهای راهبردی و های تک و واجب برای استقلال، سیاست دیگری حاکم است اما در موضوعات دارای مزیت اقتصادی و نبود رقابت باید به سمت تعامل با دنیا پیش رفت. واردات از وسایل و قواعد تنظیم مناسبات بین‌ المللی بوده و ژئواکونومی یعنی واردات و صادرات.

براساس این گزارش، مواضع علی آبادی مورد خودرو درحالی اعلام شده که وی تاکنون در مورد عرضه خودرو در بورس کالا ، اعلام موضع نکرده و باید منتظر ماند و دید چه تصمیمی در این مورد مهم خواهد گرفت!

هر چند با توجه به تاکید اخیر منوچهر منطقی معاون وزارت صنعت مبنی بر لغو عرضه محصولات سواری گروه بهمن در بورس کالا ( شامل ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی در دوشنبه این هفته)، نمی توان منتظر اعلام حمایت علی آبادی از عرضه خودرو در بورس کالا شد.

نویسنده : مانا بورس ( تیم تحلیلی بورسی ) 27 خرداد 1402
لوگو فوتر