21
45

42

1403 مهر 27

2024 Oct 18

آیین‌نامه نظم و شفاف‌سازی درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های دولتی ابلاغ شد
آیین‌نامه انتظام‌ بخشی و شفاف‌سازی درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های دولتی با اهدافی چون ‎شفافیت دریافتی‌ اعضای هیئت‌ مدیره، تشکیل مجامع عالی و صورت‌های مالی ابلاغ شد.

 

علی بهادری جهرمی در توییتر اعلام کرد: آیین‌نامه "انتظام‌ بخشی و شفاف‌سازی درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های دولتی" از سوی دولت ابلاغ شد. ایجاد ‎شفافیت در مسائل مهمی از قبیل دریافتی‌های اعضای هیئت‌ مدیره، تشکیل مجامع عالی و بررسی صورت‌های مالی شرکت‌های وابسته به دولت از جمله مزایای این آیین‌نامه است.

براساس این گزارش، وی همچنین با اشاره به اینکه اخت ۴ میلیون مسکن نیاز روز ایران است، اعلام کرد: علاوه بر شعار دولت، قانون مصوب مجلس این ضرورت را تکلیف کرده و دولت هم نمی‌تواند بگوید "نمی‌شود"، "نمی‌توانیم" و "نشدنی" است.

دولت اصلی ترین مسئولیت را برای ساخت مسکن دارد و این دولت مسئولیت‌پذیر است. البته ساخت مسکن مشارکت بخش خصوصی و بخش‌های مختلف را می‌طلبد ولی دولت در محور قرار دارد و اقداماتی از جمله آماده‌ سازی زمین‌ها، تسهیلات، زیرساخت‌ها و صدور مجوزها با دولت است.

دولت باید زیر بار حل این مشکلِ بر روی زمین مانده برود و همه برای انجام این تکلیف قانونی کمک کنند و اگر این دولت هم نخواهد این قانون است و هر دولتی که روی کار بیاید و یا می‌آمد باید اجرا می‌کرد.

نویسنده : مانا بورس ( تیم تحلیلی بورسی ) 30 خرداد 1402
لوگو فوتر