19
52

17

1403 مهر 27

2024 Oct 18

وزیر نفت: منتظر رویدادهای مثبت و رکوردهای جدید صادرات باشید
وزیر نفت با اعلام افزایش صادرات نفت ایران به ۱.۹ میلیون بشکه در روز، مدعی اعلام رویدادهای مثبت در ماه های آینده و ثبت رکوردهای جدید شد.

 

جواد اوجی درباره اظهارات ابراهیم رئیسی مبنی بر افزایش صادرات نفت ایران در اردیبهشت به ۱.۹ میلیون بشکه در روز و با وجود تحریم‌ها به ایرنا اعلام کرد: ارقام صادرات نفت در آغاز کار دولت بسیار پائین بود اما با اقدامات و رایزنی‌ با کشورهای آمریکای لاتین، آسیایی و آفریقایی،بازارهای جدیدی شناسایی و آمار صادرات صعودی شده و ماه‌های آینده خبرهای مثبتی اعلام خواهد شد.

وی افزود: در آن شرایط از جمله اقدامات دولت برای ایجاد درآمد، صادرات نفت بود و کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی با صادرات نفت جبران شد. حتی مؤسسات مهمی همچون اوپک در تمام گزارش‌ها معترفند تولید و صادرات نفت ایران افزایش یافته و با برنامه‌های وزارت نفت در برنامه هفتم توسعه، قطعاً ظرفیت تولید رکوردهای جدید را به ثبت خواهد رساند.

این مقام مسئول ادامه داد: شهریور دو سال پیش ۸۷ میلیون بشکه میعانات گازی شناور بر روی آب از چالش‌های مهم و مشکل اساسی و پاشنه آشیل دولت بود و مشتری‌یابی برای این میعانات گازی که دو فاز شده و تغییر رنگ هم داده بودند، کاری بسیار سخت بود و تمام مخازن در خشکی و دریا پر شده بود.

به گفته اوجی در حال حاضر با تولید روزانه حدود ۸۰۰ هزار بشکه میعانات گازی نه تنها میعانات، فروخته شده و بشکه‌ای به ذخیره‌سازی‌ها بر روی آب اضافه نمی‌شود بلکه میعانات گازی از پیش ذخیره شده هم با وجود سخت‌گیرانه‌ترین تحریم‌ها، فروخته و میعانات بر روی آب صفر شده است. همچنین با قرادادهایی، تراز آن به سمت منفی شدن پیش می رود و درخواست برای میعانات گازی بیش از تولید است.

نویسنده : مانا بورس ( تیم تحلیلی بورسی ) 03 تیر 1402
لوگو فوتر