18
02

13

1403 مهر 27

2024 Oct 18

برق تحویلی به صنایع با محدودیت مصرف ۱۷ درصد افزایش یافت_ فولادی ها در صدر
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق گفت: برق تحویلی به مشترکان صنعتی از ابتدای اجرای مدیریت مصرف ۱۷ درصد افزایش یافت.

 

مصطفی رجبی مشهدی یکی از اهداف تأمین برق در تابستان را با وجود ناترازی تولید و مصرف، تأمین انرژی بیشتر برای صنایع دانست و گفت: به‌منظور مدیریت مصرف انرژی، صنایع به سه گروه عمده تقسیم شدند. گروه اول شامل کارگاه‌ها و شرکت های صنفی- صنعتی است که بیش از ۹۰ درصد مشترکان صنعتی را به خود اختصاص می‌دهند و برای این گروه هیچ‌گونه محدودیتی جهت تأمین برق و انرژی وجود ندارد.

وی افزود: شرکت های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی جزو گروه دوم هستند که بیش از ۷ درصد مشترکان صنعتی را تشکیل می‌دهند. این گروه از ساعت ۱۱ تا ۲۳ در طرح‌های مدیریت مصرف مشارکت دارند. یعنی در تابستان به مدت ۶.۵ روز در ایام هفته با بالاترین ظرفیت و بدون هیچ‌گونه محدودیتی امکان تولید دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: مقرر شده انرژی مورد نیاز ۳۰۰ مشترک صنعتی بزرگ هم با برنامه‌ریزی مشترک وزارت نیرو و وزارت صنعت تأمین شود. میزان مصرف برق مشترکان صنعتی از ابتدای اجرای طرح مدیریت مصرف برق تا کنون ۱۷ درصد افزایش‌ یافته و صنایع فولادی با رشد ۲۴.۳ درصد نسبت به سال گذشته در صدر جدول جای گرفتند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه میزان مصرف برق از ابتدای سال تاکنون در همه شرکت های صنعتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۸ درصد رشد داشته، اضافه کرد: از ابتدای سال میزان مصرف برق در صنایع فولادی ۵.۷ درصد، صنعت سیمان ۶.۲ درصد و سایر فلزات از جمله مس، آلومینیوم و روی ۷.۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش‌ یافت که بیانگر رشد تولید است.

نویسنده : مانا بورس ( تیم تحلیلی بورسی ) 06 تیر 1402
لوگو فوتر